Minggu, 04 Februari 2018

Untuk Hati Yang Lain


Aku berdoa kepada Tuhan untuk hati yang lembut.
Hati yang mudah menangisi dosa,
serta mudah tersentuh kebaikan,
juga mudah merasakan yang manusia lain rasakan.

Aku berdoa kepada Tuhan untuk hati yang kuat.
Hati yang tahan digempur omongan,
serta teguh pada niat baik,
juga keras menolak apa yang Pemilik hati tidak inginkan.

Aku berdoa kepada Tuhan untuk hati yang lapang.
Hati yang sanggup bersabar,
serta dipenuhi prasangka baik,
juga selalu ingat keberlimpahan.

Terakhir, aku berdoa kepada Tuhan untuk hati yang lain.
Hati yang melengkapi hati ini.
serta yang jatuh pada hati ini.
juga yang menangkap jatuhnya hati ini.

Aku berdoa kepada Tuhan, saat ini, ketika jutaan butir hujan turun ke bumi dan ditangkap oleh malaikat-malaikat yang turut mendengar doa-doaku.
Semoga Allah, Tuhan pemilik hati setiap insan mengabulkan.

Aamiin.


Salam,
Venessa Allia








0 comments: